Edukacja

Błędna reforma

Różne kraje mają różne systemy oświaty. Wielkich różnic w nich na szczęście nie ma. Nie da się ukryć że wprowadzenie do polskiej oświaty szkół gimnazjalnych było błędem. Głównym celem ich pojawienia się była chęć wpłynięcia na dojrzalsze i poważniejsze decyzje przy wyborze szkoły średniej. Uczniowie są przecież o rok starsi niż w przypadku gdyby szkoły podstawowe miały dalej osiem lat. Z teoretycznego punktu widzenia wszystko wygląda dobrze, jednak praktyka pokazuje co innego. Przede wszystkim w szkołach gimnazjalnych mamy do czynienia z młodzieżą która jest w okresie dojrzewania. Towarzyszy im bunt i sprawiają większe problemy wychowawcze przez co często są miejscem wielu patologii i niebezpiecznych zachowań. Nad taką ilością młodzieży trudno zapanować i ciężko wszystko zauważyć. W polskich szkołach nie ma odpowiednich warunków żeby sobie z tym wszystkim poradzić. Skupienie większej uwagi nie jest możliwe, a brak nauczycieli sprawia że wiele rzeczy uchodzi na sucho, a o wszystkim można dowiedzieć się najczęściej po czasie.

  Droga edukacji